Εκτύπωση

Κραυγή αγωνίας με καταγγελίες..αλλά και αφύπνισης του Ελληνισμού της Αμερικής από τον Μιχάλη Χαλκιά!

Καταχωρήθηκε από τον/την Greekamericannewsagency.com on . Δημοσιεύθηκε στο Συνεντεύξεις

Συνέντευξηκείμενο Αλέξανδρος Στεφανόπουλος

Mike_Halkias_-6-Ο Ελληνισμός της Αμερικής χάνεται! Δεν υπάρχει κανένα Lobby! Να σταματήσουν τα ψέματα και τα παραμύθια! Lobby έχουν μόνο οι Τούρκοι και οι Σκοπιανοί! Lobby έχουν μόνον οι εβραίοι με το  AIPAC  αλλά όχι οι Έλληνες! Αυτή είναι η αλήθεια που πρέπει να ακούσουν αυτοί εκεί κάτω στην Ελλάδα! Έχουμε μόνο καλούς έλληνες! Καλούς πατριώτες που προσπαθούν με ψίχουλα, αλλά Lobby Οργανωμένο δεν έχουμε!  Η γλώσσα χτυπιέται και πολεμείται από την ίδια την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αμερικής που καταργούν τα ελληνικά! Η Εκκλησία συνεχίζει τον διττό αυτόν ρόλο, τον ψεύτικο, κατά τον οποίο μαζεύει τόσα εκατομμύρια δολάρια! Η εκκλησία είναι εκκλησία σκανδάλων! Μαζεύει μόνον χρήματα με επιστημονικό τρόπο αλλά δεν προσφέρει! Τα ελληνικά σχολεία κλείνουν ένα - ένα! Οι δάσκαλοι πεινάνε! Λιμοκτονούν. Ο Ελληνισμός δεν έχει ηγεσία. Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής δεν πρέπει να ηγείται του Ελληνισμού. Aυτά θυμίζουν φονταμεταλιστικά έθνη! Θα πρέπει ο Ελληνισμός να αφεθεί να αποκτήσει την δική του φυσική πολιτική ηγεσία! Οι αγράμματοι και ατάλαντοι  ηγούνται της ομογένειας!   Αυτά μεταξύ πολλών άλλων είναι μερικά από όσα μας λέει στην αποκλειστική του συνέντευξη ο Μιχάλης Χαλκιάς και προκαλεί αναταραχή στον Ελληνισμό της Αμερικής. Ένας άνθρωπος, η ζωή, η κοινωνική  προσφορά  και η δράση του οποίου δεν περνά απαρατήρητη ακριβώς διότι ανήκει στην λεγόμενη υψηλή κοινωνική τάξη, για αυτό και προκαλεί δέος αλλά τριγμούς στο κατεστημένο της λεγόμενης οργανωμένης ομογένειας των ΗΠΑ.  Οι κληρικοί-συνεχίζει- οι περισσότεροι δημιουργούν σκάνδαλα! «Δημιουργούν πολλά σεξουαλικά σκάνδαλα μεταξύ τους οι παπάδες» λέει χαρακτηριστικά και προκαλεί σάλο  στην διοικούσα Εκκλησία της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής με όσα λέει ο Μιχάλης Χαλκιάς ο οποίος επιθυμεί να αφυπνίσει!  Ένας άνθρωπος του δημοσίου βίου της Ομογένειας των ΉΠΑ με τόσο υψηλή κοινωνική αναγνωρισιμότητα ταράζει τα λιμνάζοντα ύδατα με όσα λέει και κυρίως με όσα καταγγέλλει.  

Αν στο πρώτο μέρος της συνέντευξης του ο ΕλληνοΑμερικανός Ομογενής Μιχάλης Χαλκιάς προβλημάτισε και αφύπνισε στο δεύτερο μέρος θα «σκανδαλίσει» και θα συνταράξει  αλλά και θα εκφράσει τους χιλιάδες ανώνυμους αλλά απηυδισμένους Έλληνες της Αμερικής με όσα διαδραματίζονται στους κόλπους, όχι μόνο της υποτιθέμενης οργανωμένης ομογένειας αλλά και της διοικούσας Εκκλησίας που -πάντα κατά τον Μιχάλη Χαλκιά-  οφείλει να αφήσει τον Ελληνισμό να πορευθεί χωρίς τις ωμές δημόσιες ή παρασκηνιακές παρεμβάσεις της σε κάθε επίπεδο.

Σήμερα δημοσιεύουμε το Β και τελευταίο μέρος της αποκλειστικής συνέντευξης που ευγενικά μας παραχώρησε ο Μιχάλης Χαλκιάς.  Ένας άνθρωπος που πολύ σπάνια-έως και καθόλου- δεν δίνει συνεντεύξεις τις δυο τελευταίες 10ετιες στον λεγόμενο ομογενειακό Τύπο.  Βρέθηκα στο γραφείο του στην  Νέα Υόρκη,  στο Brooklyn  την  Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010. Μιλήσαμε αρκετές ώρες και αναλύσαμε πολλά ζητήματα και συνεχίσαμε και τις επόμενες ημέρες μέχρι την δημοσίευση και αυτού εδώ του κειμένου της συνέντευξης του.   Στο προηγούμενο πρώτο  εισαγωγικό μέρος πήρατε μόνο μια μικρή «πρόγευση» για μερικά ζητήματα  μόνο από  όσα είχαμε την δυνατότητα να συζητήσουμε και να προβληματιστούμε μαζί με τον κ. Μιχάλη Χαλκιά. Έναν Έλληνα πατριώτη που κινείται και δρα  ως διανοούμενος άνθρωπος με βαθιά γνώση και επίγνωση των προβλημάτων της Ελληνικής κοινότητας των ΗΠΑ και ακόμα βαθύτερη διεισδυτικότητα στα ζητήματα εθνικής ταυτότητας του γένους μας. Οι περισσότεροι, και  επιτρέψτε μου πριν δώσω το λόγο στον κ. Μιχάλη Χαλκιά που είναι ο σημερινός προσκεκλημένος μας, δεν μπορώ να μην αναφερθώ σε αυτό το σημείο στον έντονο προσωπικό χαρακτήρα που λαμβάνουν τα κείμενα, τα ρεπορτάζ και οι αναλύσεις μου, το ίδιο και οι συνεντεύξεις που με επιλογή κάνουμε σε πρόσωπα που πρώτα ερευνούμε το ίδιο διεισδυτικά όσο θα πρέπει να ερευνούν για εμάς  –και πάντα προκαλούμε και παρακαλούμε για αυτό ακριβώς επειδή εδώ στην Αμερική  κυκλοφορούν αγύρτες και διάφοροι απατεώνες του κοινού ποινικού δικαίου ως δημοσιογράφοι ή διαμορφωτές της κοινής γνώμης της ομογένειας με κατευθυνόμενη και στοχευόμενη παραπληροφόρηση- πριν μας μιλήσουν να κάνουν ένα research για την δουλειά και τους συνεργάτες μας. Να διαβάσουν. Να συγκρίνουν και μετά να προχωρήσουμε.  Βασικός και απαραίτητος όρος αυτός στην δουλειά μας εδώ στην Αμερική, ειδικά γιατί  βασιλεύει η παρανομία και έκνομη βρόμικη τάξη των ολίγων αγραμμάτων, που παραπληροφορούν και ως οσφυοκάμπτες στο κατεστημένο που εκπροσωπεί η καθεστηκυία τάξη των ολίγων πλουσίων  ηγετίσκων αλλά και  συνάμα εμπαθών διαφθορέων της κοινής γνώμης στην Αμερική. Οι περισσότεροι εξ υμών  μου «χρεώνετε», όταν μου γράφετε, για την αυστηρότητα την οποία εξαντλώ στην κριτική μου ειδικά σε θέματα οργάνωσης της Ελλ. Κοινότητας, της ομοσπονδίας ελληνικών σωματείων,  και αυτό τέλος πάντων που έχει επικρατήσει να αναφέρεται ως οργανωμένη ελληνική κοινότητα, που κάθε άλλο παρά οργανωμένη είναι.  Αρκετοί μάλιστα μου κάνετε εντονότερη  κριτική, γιατί δίνουμε τόση αξία στην Ομοσπονδία Ελληνικών Σωματείων και σε άλλους δήθεν ομογενειακούς οργανισμούς, για τους οποίους ζητάτε «ή δυνατόν να μην ασχολούμεθα καθόλου διότι είναι ξεγάνωτοι τενεκέδες» όπως χαρακτηριστικά μου γράφετε εν χορώ πολύ συχνά οι περισσότεροι.

Mε όσα λέει και ο κ. Μιχάλης Χαλκιάς, για την φθίνουσα  ελληνική παιδεία, για την Ιερά Αρχ. Αμερικής, για   την ομογένεια, την Ομοσπονδία Ελληνικών Σωματείων και γενικά την δήθεν-ανύπαρκτη κατ εμέ- ηγεσία της Ελληνικής Κοινότητας αφενός ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου με όσα δεικτικά και σκωπτικά -ορθώς αναφέρει- για τον ρόλο του εκάστοτε Αρχιεπισκόπου Αμερικής. Αφετέρου γίνεται κατανοητό αυτό που γράφουμε μετ επιτάσεως εδώ και μια 15ετια που ασχολούμαι με την ομογένεια και τις ανά τον κόσμο ελληνικές κοινότητες ότι:  Δεν υπάρχει σχέδιο. Οργάνωση. Συντονισμός. Κοινή δράση.  Δεν υπάρχει επικοινωνία! Και το ακόμα χειρότερο, επιπλέουν όχι απλώς οι αγράμματοι όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Χαλκιάς αλλά  επιπροσθέτως και δεν είναι απαραίτητο τους χαρακτηρισμούς αυτούς να υιοθετεί και ο κ Χαλκιάς- οι φελλοί και τα απομεινάρια της κοινωνίας. Οι αποτυχημένοι. ---

Όλοι αυτοί που δυστυχώς για αυτούς και την αμετροεπή φιλοδοξία -ματαιοδοξία της φωτογραφίας και τους κάδρου, δυστυχώς για όλους αυτούς –και είναι πολλοί-  αποτελούν την σμικρογραφία της ξεπερασμένης Ελληνικής πολιτικής σκηνής των δεκαετιών του 1950 και εντεύθεν μέχρι και τις ημέρες μας. Ημέρες δύσκολες  που διανύουμε ως έθνος εντός και εκτός συνόρων. Έθνος  δυστυχώς με καμία συνοχή και ενότητα. Ημέρες μετάβασης  προς την νέα μεταπολίτευση. Μια περίοδο που δυστυχώς για αυτούς που θα θυσιαστούν στον βωμό αυτής της μεγάλης κοινωνικής και πολιτικής  αλλαγής,  θα έρθει μέσα από ανατροπές έντονες πολιτικές και κοινωνικές  αναταραχές. Μια παρατεταμένη περίοδος όπου θα κυριαρχεί η έξαρση της κοινωνικής βίας αλλά και συμπτώματα απολυταρχισμού φόβου και τρόμου από το αίμα που θα χυθεί στο προσεχές διάστημα με πρώτο στον μακρύ κατάλογο των μαρτύρων την  μαφιόζικη δολοφονία του φίλου και συναδέλφου Σωκράτη Γκιόλια.

Πολιτικές ανακατατάξεις που θα φέρουν όμως και γεωπολιτικές ανακατατάξεις στην ευρύτερη περιοχή. Έχουμε που το γράφουμε και το στηρίζουμε με στοιχεία αρκετά πριν από τον Δεκέμβριο του 2008. Ανακατατάξεις που ελπίζουμε και ευχόμαστε να μην επιφέρουν την βίαιη αλλαγή των εθνικών μας συνόρων, όπως προείπε η Βουλευτής και τότε πρόεδρος της Βουλής κ Ψαρούδα -Μπενάκη τον Φεβρουάριο του 2005. Αυτές τις απόψεις αλλά και την ανησυχία μας συμμερίζεται και ο  επίσης βαθιά ανήσυχος Μιχάλης Χαλκιάς.  Όπως έγραψα και στο προηγούμενο προλογικό μου σημείωμα είναι από τους λίγους και σπάνιους χαρακτήρες του Ελληνισμού και μάλιστα για αυτές μου τις κρίσεις με πήρε και μου άσκησε και έντονη κριτική μη αποδεχόμενος τους χαρακτηρισμούς που του αποδώσαμε, ακριβώς επειδή είναι σπάνιος και γνήσιος Άνθρωπος αλλά και καλός πατριώτης. Για να μετριάσω τους χαρακτηρισμούς όπως μου ζήτησε ο ίδιος ο Μ. Χαλκιάς όταν διάβασε το πρώτο μέρος, το εισαγωγικό μέρος  από την συζήτηση μας. Επιστρέφω στον προσκεκλημένο μου Μιχάλη Χαλκιά.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

M_Halkias_1Τον συνάντησα χωμένο μέσα σε ένα πλήθος βιβλίων και αναγνωσμάτων κάθε λογής και ενδιαφέροντος. Διαβάζει και ενημερώνεται για τα πάντα και κυρίως για όσα συμβαίνουν στην Ελληνική Κοινότητα των ΗΠΑ.  Τον παρακαλέσαμε να μας μιλήσει γενικά για την κατάσταση στην Ελληνική κοινότητα

 

Να έρθω τώρα μετά από όσα μου είπατε για τον Ελληνισμό και της Ορθοδοξία,  λίγο στον Μιχάλη τον Χαλκιά, ο οποίος έχει ασχοληθεί αρκετά με τα ομογενειακά και τα τελευταία χρόνια, κάπως απογοητευμένος και πικραμένος έχει αποτραβηχτεί. Έχετε μεγάλη εμπειρία από τα κοινά της ελληνικής κοινότητας γενικότερα. Ήθελα να μου πείτε την άποψή σας για το πώς βλέπετε να προχωράει η ελληνική κοινότητα. Ενώ κάθε ένας από εσάς είναι πραγματικά ένα βιβλίο, το οποίο πρέπει να κοσμεί τις βιβλιοθήκες του μέλλοντος όλως των ελλήνων σε κάθε σημείο του πλανήτη, εντούτοις συλλογικά ως κοινότητα ελληνική, ενώ θα περιμέναμε να έχουμε περισσότερη δύναμη και επιρροή, περισσότερα αποτελέσματα στα εθνικά μας ζητήματα για παράδειγμα, δεν την έχουμε. Εσείς τι απάντηση έχετε να δώσετε; Τι είναι αυτό που μας κάνει και δεν έχουμε την δύναμη  να επηρεάσουμε ώστε να μας λαμβάνουν υπόψη τους  στα κέντρα αποφάσεων, στα κέντρα λήψης εξουσίας στην Washington και σε άλλα σημεία της Αμερικής, οι έλληνες δεν λαμβάνονται και πολύ υπ’ όψιν.

Έχετε πολύ δίκιο αλλά οι έλληνες λαμβάνονται υπ’ όψιν ως άτομα. Είναι μεγάλοι, έχουν πυγμή, έχουν τρόπο, έχουν διάθεση, έχουν γνώση, είναι επιστήμονες, πανεπιστήμονες, επιχειρηματίες σοβαροί. Το θέμα όμως είναι το ομογενειακό. Η Ελληνική κοινότητα. Θα κάνω μια αναγωγή στο παρελθόν για να καταλάβουμε την σημερινή κατάσταση. Παραπλανήθηκε ο έλληνας. Έχτισε τα κοινοτικά κέντρα, και δίπλα έχτισε και έναν ναό, θεωρώντας ότι πάντα, πλάι στο ναό θα υπήρχε και το κοινοτικό κέντρο να επιλαμβάνεται των αναγκών του ελληνισμού.  Αλλά  και τις ανάγκες του έλληνα. Με την πάροδο του χρόνου τα πράγματα άλλαξαν. Και  φτάνουμε στο σήμερα, όπου τα κοινοτικά  αυτά κέντρα -επειδή ακριβώς έχουν συνδεθεί με τον ορθόδοξο χαρακτήρα τους- κατακλίζονται από ορθόδοξους Σλάβους, άραβες και  ρώσους που πλέον -αριθμητικά- είναι πιο πολλοί από μας, με αποτέλεσμα τα ελληνικά αυτά κέντρα να χάνουν την εθνική του υπόσταση. Ας μου επιτραπεί ο όρος, τα κέντρα αυτά γίνονται απάτριδα κέντρα. Γιατί είναι απλώς ορθόδοξα κέντρα, με αποτέλεσμα οι έλληνες να απομακρύνονται και να αποστασιοποούνται από την κοινότητα. Φυσικά η  εκκλησία έκανε την δική της δουλειά πολύ σωστά. Για να μην παρερμηνευτώ, δεν έχω πρόβλημα που η εκκλησία προωθεί τον εσταυρωμένο Χριστό. Αυτή είναι η δουλειά της και πρέπει να την κάνει σωστά. Το ζήτημα είναι πώς οι έλληνες  θα κάνουν  και εκείνοι τη δουλειά τους για να διατηρήσουν την ζωντανή την εθνικότητά τους. Την γλώσσα τους, τα ήθη και τα έθιμα τα ελληνικά, δίπλα στα χριστιανικά έθιμα. Ξέρω ότι φέτος το καλοκαίρι, σύμφωνα με το Newsmax που διαβάζω, θα γίνει μια συνάντηση στην Ευρώπη, που οι ορθόδοξοι προσήλυτοι -ως γνωστό είναι πολύ φανατικοί-, επιδιώκουν την συνεχή εξασθένιση όλων εκείνων των στοιχείων που προσδίδουν και ενισχύουν τον εθνικό χαρακτήρα της όποιας κοινότητας και εν προκειμένω της ελληνικής κοινότητας, της οποίας αλλοιώνονται πλέον τα χαρακτηριστικά. Χάνεται εν ολίγοις η εθνική μας ταυτότητα και υπόσταση.  Κατά συνέπεια, γι' αυτούς πρέπει να ξεχάσουμε την ελληνικότητα μας, μιας και εδώ είμαστε χριστιανοί ορθόδοξοι της Αμερικής. Μας θέλουν μόνο Χριστιανούς Ορθόδοξους της Αμερικής.  Έχουν δίκιο. Πολύ σωστά τα λένε, γιατί αυτή είναι η άποψή τους και την επιδιώκουν να την εφαρμόσουν με κάθε τρόπο. Το θέμα είναι εμείς τι κάνουμε; Έχουμε ταγούς; Έχουμε αρχηγούς; είμαστε συσπειρωμένοι με κάποιο τρόπο; Είμαστε οργανωμένοι; Δεν είμαστε! Και έτσι λοιπόν, βρισκόμαστε πάνω στα πέντε κύματα, κλυδωνιζόμαστε εδώ και εκεί, χωρίς να έχουμε συνείδηση του τι ακριβώς συμβαίνει και τι θα επακολουθήσει στο μέλλον, και ιδιαίτερα στο δικό μας μέλλον, ως εθνική κοινότητα.
 
 Πού οφείλεται το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πολιτική κοσμική ηγεσία; Γιατί μέχρι τώρα αυτός που ηγείται της ελληνικής κοινότητας είναι ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος Αμερικής. Αυτό εσείς πώς το βλέπετε;
Ο εκάστοτε  Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κάποτε έκανε την δουλειά σωστά. Αλλά ποτέ δεν θέλησε να αφήσει αυτό το παιδί(σ.σ την ομογένεια και τους πολιτικούς  λαϊκούς εκφραστές της)  να μεγαλώσει να γίνει άντρας. Είναι ορισμένοι γονείς που μεγαλώνουν το παιδί, φτάνει στα 40 του και ακόμα το αντιμετωπίζουν σαν να είναι παιδί. Έπρεπε, λοιπόν, ο Αρχ. Αμερικής Αθηναγόρας και συν αυτώ, αργότερα ο Μιχαήλ και κυρίως ο μακαριστός Ιάκωβος να αφήσουν το παιδί αυτό, την ομογένεια δηλαδή, να μεγαλώσει με την ελληνικότητά του και να του έχουν επιτρέψει για τον σκοπό αυτό την δημιουργία κάποιου οργανισμού, αλλά, όπως αποδείχτηκε, δεν το ήθελαν. Τα ήθελαν όλα δικά τους. Ήθελαν να είναι οι καθοδηγητές σε όλα τα θέματα. Αυτό που λέει ο απλός λαός μας, ήθελαν να έχουν την μύτη τους χωμένη παντού.  Σε αυτό το σημείο, οι απλοί Έλληνες, οι πιο παλιοί  από μας, έκαναν το λάθος να είναι προσκολλημένοι στα προστάγματα της εκκλησίας μας και τις ανάγκες εκείνης της εποχής. Του εκάστοτε Αρχιεπισκόπου, επισκόπου, ιερέα κλπ. Δεν λέω, είναι ωραίες αυτές οι σκέψεις. Αλλά είναι μόνο ωραίες. Δεν είναι πρακτικές.   Η Εκκλησία, λοιπόν, συνεχίζει τον διττό αυτόν ρόλο, τον ψεύτικο, κατά τον οποίο μαζεύει τόσα εκατομμύρια δολάρια, τα οποία δολάρια πηγαίνουν στην Αφρική ή σε άλλες ηπείρους για τους φτωχούς, τους μαύρους, τους κόκκινους, τους κίτρινους, και προωθούν τον χριστό τον εσταυρωμένο. Και αυτή την στιγμή τα ελληνικά σχολεία εδώ, υποφέρουν, δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν τους δασκάλους τους, οι δάσκαλοι υποφέρουν, δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν τα προς το ζην τους. Δεν υπάρχει τίποτε το ελληνικό από άποψης γλώσσας ή σπουδής. Δεν προωθείται τίποτε. Αυτά τα σχήματα είναι παράξενα. Είναι παράδοξα . They should just give up. Tell the Greeks go and do the right things. What you suppose to do for yourself and wake up. Because you are loosing your ethnicity. Και θέτω το ερώτημα, Οι Ρώσοι έχουν το δικαίωμα να είναι ρώσοι, οι Γερμανοί, έχουν το δικαίωμα να είναι Γερμανοί, οι Πορτορικανοί να είναι Πορτορικανοί, οι Έλληνες, δεν μπορούμε να είμαστε Έλληνες;
Και να σας πω ένα παράδειγμα, θέτοντας ένα  προσωπικό ερώτημα. Γιατί δηλαδή τα εγγόνια μου στο New Jersey να μην μιλάνε ελληνικά; Όταν η κόρη μου, μεγάλωσε με τα ελληνικά και όταν ο γαμπρός μου μεγάλωσε με τα ελληνικά στην Κοίμηση με τους έλληνες παπάδες, και τώρα που βρίσκονται στο New Jersey, όλοι μιλάνε αγγλικά. Γιατί μιλάνε αγγλικά; Να σας δώσω και την απάντηση. Διότι οι νέοι, οι έλληνες οι εξ Ελλάδος στο New Jersey θέλουν να δείξουν αμερικανομάθεια, ότι ξέρουν αγγλικά για να μην τους λένε ότι είναι immigrants... Από την άλλη πλευρά, οι  αμερικανογεννημένοι Έλληνες μιλάνε αγγλικά, γιατί δεν μπορούν και δεν ξέρουν να μιλούν ελληνικά.  Δεν διδάσκονται ελληνικά στα σχολεία.  Ευτυχώς, ο  γαμπρός μου μιλάει τέλεια τα ελληνικά, το ίδιο  και η κόρη μου. Πώς όμως είναι καταδικασμένοι στην ελληνική εκκλησία να μιλάνε μόνο τα αγγλικά και  να  προωθούν μόνο τα αγγλικά; Δεν υπάρχει δάσκαλος να διδάσκει ελληνικά και έτσι  τα εγγόνια μου δεν μπορούν να μάθουν ελληνικά στο New Jersey. Τουλάχιστον τα μαθαίνουν  χορό. Δε λέω,  ο ελληνικός χορός είναι σπουδαίο συνδετικό με την πατρίδα μας, αλλά στο ζήτημα που αφορά στη γλώσσα μας, η εκκλησία τι κάνει;
Να σας πω και άλλο παράδειγμα. Όταν ήρθαν στο Prospect hall οι τσολιάδες από την Ελλάδα για την Παρέλαση, αυτοί οι έλληνες λεβέντες, ποια από τις εκκλησίες εδώ στο Brooklyn κάλεσε τον κόσμο, τους έλληνες  να τους πει  ότι «εκείνη την Κυριακή πρέπει οπωσδήποτε να πάτε σε εκείνο το ελληνικό κέντρο. Θα είναι οι έλληνες οι τσολιάδες, οι λεβέντες που έρχονται ειδικά για να δούνε τα παιδιά». Κανείς δεν το έπραξε αυτό.  Και πιο το αποτέλεσμα; Ήρθαν οι τσολιάδες εδώ και το Grand Ballroom επάνω ήταν άδειο. Είχε λίγο κόσμο.
Σας ακούω και δεν θέλω να σας διακόψω γιατί λέτε συγκλονιστικές αλήθειες...
-Με κάνετε να παραμιλάω... 
-Όχι, λέτε αυτά που πρέπει να ακούσουν και στην Ελλάδα, να ακούσουν οι έλληνες. Αυτό το wake-up που είπατε εμένα με κάνατε να ανατριχιάσω. Και ιδίως θα έπρεπε να γίνει κεντρικό σύνθημα του ελληνισμού. Πώς όμως; Αυτά όλα που λέτε κ. Χαλκιά είναι διαπιστώσεις από την εμπειρία την πολύχρονη που έχετε και την ενασχόλησή σας. Σας ακούω και ως άνθρωπο που είστε πατέρας, που είστε παππούς. Το wake-up Πώς θα γίνει; Τι πρότείνετε εσείς; Πώς μπορεί να γίνει; Μείναμε στις διαπιστώσεις. Αυτά που λέτε είναι συγκλονιστικές αλήθειες πρέπει να τα ακούσουν και στην Ελλάδα, πρέπει να τα ακούσουν και εδώ οι ομογενείς, πώς όμως μερικά πράγματα θα διορθωθούν; 
-Πρέπει οι παλιότεροι από εμάς να παραιτηθούν, διότι έχουμε πολλούς έλληνες, σπουδαγμένους εδώ που έχουν έρθει από την Ελλάδα στην Αμερική, έχουν σπουδάσει, κατέχουν απόλυτα την ελληνική γλώσσα, ξέρουν απόλυτα την ελληνική σκέψη, έχουν ελληνικό φρόνημα. Πρέπει αυτοί οι μορφωμένοι άνθρωποι να αναλάβουν τα ηνία της ομογένειας. Και ο μόνος τρόπος είναι αυτός (σ.σ. σε αυτό το σημείο δακρύζει). Δεν μπορούμε οι αγράμματοι εξ ημών να είμαστε οι υπεύθυνοι μιας ομογένειας.
Σέβομαι την συναισθηματική φόρτισή σας, γι’ αυτό και διέκοψα. Με συγκινείτε και μένα, αλλά και με εκφράζετε στα γραπτά μου εδώ και μια δεκαετία. Σας βλέπω δακρύζετε, συγκινείστε, αλλά τι μπορεί να γίνει;
Σε βαριά συγκινησιακό φορτισμένο κλίμα και με δάκρυα στα μάτια συνεχίζει να μου μιλά…
-Έχουμε γιατρούς. Έχουμε δικηγόρους. Έχουμε μηχανικούς. Έχουμε σπουδαίους επιστήμονες που ξεκίνησαν από την Ελλάδα, ήρθαν εδώ, συμπλήρωσαν τις σπουδές τους, είναι πλέον στην κορυφή, γνωρίζουν απόλυτα την ελληνική, την αγγλικής και άλλες γλώσσες, είναι καθηγητές στα πανεπιστήμια. Οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να προσκληθούν να αναλάβουν  τα ηνία  στην διαχείριση των ελληνικών θεμάτων. Πρέπει να τους καλέσουμε ως ειδήμονες στα θέματά τους, στα θέματα διδασκαλίας, της σπουδής. Οι άνθρωποι αυτοί διδάσκουν σε διάφορα πανεπιστήμια σε ολόκληρη την Αμερική. Πρέπει να δείτε πόσα βιβλία ελλήνων στα αγγλικά υπάρχουν για  διάφορα θέματα, που εύλογα κανείς αναρωτάται "έλληνες είναι αυτοί που τα έγραψαν; Τόσο σπουδαίοι γραφιάδες είναι οι έλληνες;" Και βέβαια είναι. Προωθούνται όμως; Όχι. Τους μιλάμε; Όχι. Τους πλησιάζουμε; Όχι. Είναι όλοι αποστασιοποιημένοι. Γιατί όλοι αυτοί οι σπουδαίοι έλληνες, που γνωρίζουν και τις δυο γλώσσες, να είναι στα σκοτεινά;  Είναι καιρός, λοιπόν, όλοι αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να προσκληθούν. Να τους ζητήσουμε συγνώμη που τους αγνοήσουμε και να τους πούμε ότι πρέπει να αναλάβουν γενικότερα δραστηριότητα στα ομογενειακά τεκταινόμενα.
Ποιος θα το κάνει αυτό κ. Χαλκιά;
Η ομοσπονδία στην Αστόρια που τώρα συνήλθε σε νέο σώμα, έπειτα από τις εκλογές, και, όπως φαντάζομαι, είναι όλοι φρέσκοι και ορεξάτοι για δουλειά από την μια, και από την άλλη, ενοχλημένοι από τα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα και  από την εδώ κατάσταση, είναι ευκαιρία να προσκαλέσουν όλους αυτούς τους επιστήμονες. Τους ξέρουν ποιοι είναι. Όμως όλοι αυτοί οι σπουδαίοι έλληνες είναι μακριά, είναι αποστασιοποιημένοι και για έναν ακόμα λόγο. Γιατί δεν θέλουν να  προσβληθούν από έναν απλό έλληνα, που έχει λέει το μακρύ του και το κοντό του, ή άλλες φορές δεν  ξέρει τι λέει. Και αυτό, όχι γιατί είναι κακός, αλλά γιατί δεν έχει τις βάσεις τις επιστημονικές. Δεν έχει την γνώση.
 
Εννοείτε από αυτούς που είναι στην Ομοσπονδία;
Από αυτούς που είναι στην Ομοσπονδία. Είναι χρυσοί άνθρωποι, ωραιότατοι άνθρωποι, περίφημοι οικογενειάρχες, επιτυχημένοι άνθρωποι στην ζωή τους αλλά πρέπει να κάνουν λίγο στην άκρη. Πρέπει να προσκαλέσουν το νέο αίμα, τους νέους ανθρώπους. Μπορεί όχι νεαρούς στην ηλικία, αλλά νέους στα ομογενειακά πράγματα. Μιλάω για 30αρηδες, 40αρηδες αλλά και για 50αρηδες.
Νέους ως προς την Ομοσπονδία, γιατί εκεί υπάρχουν για 30 χρόνια τα ίδια άτομα.
Ακριβώς, τα ίδια άτομα. Είμαστε ακριβώς στην ίδια εποχή της παρέας από τον καθεδρικό της Νέας Υόρκης. Τότε ήταν που ο  Αρχιεπίσκοπος Ιάκωβος  έλεγε το μακρύ του και το κοντό του στους New York Times περί ορθοδοξίας, τα μπέρδεψε, τα έκανε όπως τα έκανε, έμπλεξε και το Άγιο πνεύμα, αλλά κυρίως όμως μίλησε και εναντίον της ελληνικής γλώσσας. Αντέδρασε τότε ο κόσμος, μαζευτήκαμε πάνω από 1000 άτομα να κάνουμε συλλαλητήριο στην 5η Λεωφόρο και αν συνεχεία απέναντι από την Αρχιεπισκοπή και το προξενείο. Και όλα αυτά γιατί; Γιατί είχαμε μια ζέση, μια λαχτάρα. Γιατί θέλαμε να προωθήσουμε κάθετι το ελληνικό. Αλλά ποτέ δεν δημιουργήθηκε τίποτε το σοβαρό. Ήταν οι μπράβοι τότε εκεί στον "παράδεισο"  (σ.σ. ένας χώρος συνάντησης) και αρπάξαν κάποιους  λεβέντες, τους σβούριξαν, τους  κλωτσοπάτησαν... 
-Ποια χρονολογία όλα αυτά...;Mike_Halkias_4 
-Στην δεκαετία του ’70. Τους κλωτσοπάτησαν εκεί στον "παράδεισο" στο δεύτερο πάτωμα, διότι  τότε είχαμε και  τα κόμματα. Είχαν χωριστεί στα δύο. Ήταν οι λεβέντες οι από εδώ και οι λεβέντες οι από εκεί. Οι άλλοι ήταν έλληνες που είχαν κάτι ελληνικό να πούνε. Και δεν είχαν να κάνουν με την παρέα αυτών που εξυπηρετούσαν τα συμφέροντα της εκκλησίας. Είναι σωστό, η εκκλησία να εξυπηρετεί τα συμφέροντά της. Κανένας δεν πρέπει να παρεμβαίνει στα συμφέροντά της. Αλλά όταν διαβάζω ότι 16,5 εκατομμύρια δολάρια ξοδεύτηκαν μέχρι χθες,(08 07 2010) σύμφωνα με τον Κήρυκα, και ακόμα δεν έχει τελειώσει το θέμα με τις ανωμαλίες, τις οποίες τις έζησα και εγώ το ‘61, ’62, ’63, ’64 ως φοιτητής που αποφοίτησα από την θεολογική σχολή. Κάτι λεβέντες ως εκεί πάνω, οι οποίοι έψαχναν να βρουν παιδιά  για να ικανοποιήσουν τις ανώμαλες ορέξεις τους. Τελικά, αφού έγινε μεγάλη φασαρία, τους έδιωξαν. Πήγαν ομως στο Harvard, στο Yale και σε άλλα πανεπιστήμια, εφόσον ήταν έξυπνοι, σπούδασαν, πήραν διπλώματα και μετά γύρισαν στην θεολογική σχολή να διδάξουν. Να κάνουν τι; Να συνεχιστεί δηλαδή το κακό. Με την ανωμαλία του, καταστρέφει του αλλουνού τα παιδιά σε μια εκκλησία. Και αντί να τον ξεπαστρέψουν και να τον διώξουν, τον στέλνουν σε άλλη κοινότητα. Και μετά σε άλλη κοινότητα. Και συνεχίζεται έτσι το κακό. Για στάσου, Σεβαμιώτατε  Άγιε Αμερικής  Αρχιεπίσκοπε, για στάσου,  δεσπότη, για στάσου, ρε κύριε εσύ που καταστρέφεις τα παιδιά μας. Αφού το ξέρεις ότι αυτός εδώ ο κύριος είναι με το όνομα, είναι γνωστός από το ’61, ’62, ’63, ’64, τον αφήνεις να επιστρέψει καθηγητής, να προωθεί τις ανωμαλίες τις σεξουαλικές, γιατί; Για να καλύψει ο ένας του άλλου τις αμαρτίες; Εμείς μεγαλώναμε και φοβόμαστε να κοιτάξουμε ένα κορίτσι στα μάτια, γιατί ήταν αμαρτία. Ήταν αμαρτία να κοιτάξουμε μιας κοπέλας το πόδι της. Και αυτοί  -όχι όλοι ευτυχώς και το τονίζω υπάρχουν και άξιοι κληρικοί- να είναι περιπεπλεγμένοι σε σεξουαλικά σκάνδαλα και πρωταγωνιστές σε ροζ ιστορίες... ---
Και μετά να επιτρέπουν σε μια θεολογική σχολή αυτά τα αίσχη; Να τα επιτρέπουν στους παπάδες αυτή την θλιβερή κατάσταση;  και να καταντήσεις δηλαδή να είσαι ανώμαλος; Πού ακούστηκε αυτό το πράγμα;
Όσο περνάει η ώρα μαζί σας, τόσο πιο έντονο γίνεται το ενδιαφέρον, γιατί είστε καταπέλτης ειλικρίνειας σε όλα όσα λέτε. Μιλήσατε σαν να είχατε μπροστά σας τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής, με εξομολογητική διάθεση. Παρόλο που μου είναι δύσκολο να συνεχίσω την συνέντευξη, βλέποντας σας να δακρύζετε συνεχώς, τι θα του λέγατε; Τελείωσε η κληρικολαϊκή και σας άκουσα να μιλάτε με πάθος, με δάκρυα...
Έχουν δώσει πολλές υποσχέσεις σε όλους αυτούς που παίρνουν τα χρήματα ότι θα προωθήσουν την ελληνικότητα, την ελληνική γνώση, την ελληνική σπουδή, και δεν το έπραξαν ποτέ.
-Ναι, έχουν φτιάξει και ένα ταμείο για την ορθοδοξία και τον ελληνισμό, για τον οποίο δεν ξέρει κανείς ακόμα τίποτε... 
Τα χρήματα πηγαίνουν στην Αφρική, πηγαίνουν σε βίλες στην Αφρική, σε παιδάκια εκεί στην Αφρική με τους ιερείς με τους παχυλούς μισθούς και τις ωραίες γεύσεις. Τα λεφτά πάνε εδώ και εκεί. Αφ’ ης στιγμής τα λεφτά φεύγουν από την Αμερική και πάνε στο εξωτερικό, εξαφανίζονται. Τα χρήματα εξαφανίζονται σε αποστολές. Όπως η CIA και οι άλλοι εξαφανίζουν τα χρήματα, όπου τα έξαφανίζουν, έτσι εξαφανίζονται και τα χρήματα των εκκλησιών. Και στην περίπτωσή μας, τα χρήματα της ελληνικής ορθόδοξης εκκλησίας, που ο κάθε έλληνας πλούσιος ευσεβής θέλει να βοηθήσει τους ιερούς σκοπούς της Αρχιεπισκοπής –και καλά κάνει ο άνθρωπος- αλλά πρέπει να βεβαιωθεί ότι ένα ποσοστό από τα χρήματα πρέπει να πηγαίνει σε κάποιο πανεπιστήμιο ή σε κάποια δραστηριότητα που να έχει να κάνει με την ελληνική σκέψη, την ελληνική παιδεία και μόρφωση.
Mike_Halkias_-5-Το γεγονός ότι μετά από τόσα χρόνια επιτυχημένης παρουσίας όλων των Ελλήνων, και δεν μιλάω μόνο για σας, δεν έχει καταφέρει η ελληνική κοινότητα να έχει ένα δικό της πανεπιστήμιο, αυτό πώς το σχολιάζετε; Γιατί με όλα αυτά που μου λέτε είναι αποτέλεσμα όλης αυτής της πραγματικότητας που διαπιστώνετε τόση ώρα με πάθος και ένταση.
-Είναι ντροπή. Οι εβραίοι έχουν το AIPAC και κοντρολάρουν όχι μόνο την Αμερική αλλά και ολόκληρο τον κόσμο. Με έναν μόνο οργανισμό. Έχουν και τα άλλα σωματεία τους. Και δεν είναι άμεσα συνδεδεμένοι με τους ραβίνους. Οι ραβίνοι μόνο προβλήματα δημιουργούν. 70.000 ραβινόπληκτοι δημιουργούν όλα τα προβλήματα για όλους τους άλλους τους εβραίους, διότι είναι φονταμενταλιστές. Λοιπόν, πρέπει εμείς οι έλληνες να κάνουμε το σωστό. Οι σπουδαγμένοι έλληνες να συσπειρωθούν με τους άλλους τους έλληνες και πρέπει η εκκλησία να μας δώσει συγχωροχάρτι και να μας απελευθερώσει και να μας πει: «λεβέντες κάντε την δουλειά σας». Και να μην έρχεται στο Σταθάκειο και να μονοπωλεί την συνεδρίαση. Είναι μια συνεδρίαση των σωματείων για να μπορέσουν να μιλήσουν. Να συνδιαλεχθούν. Και αντί να συνδιαλεχθούν οι άνθρωποι εκεί, ύστερα από τον καθημερινό τους μόχθο για την επιβίωση, έρχονται για να συζητήσουν για κάποιο σχέδιο, για έναν στόχο που θέλουν να επιτύχουν. Έρχεται, λοιπόν, ο ιερέας –πάντα καλοδεχούμενος-, έρχεται ο Αρχιεπίσκοπος –πάντα καλοδεχούμενος- και  μονοπωλεί την βραδιά με λόγους ηθικοπλαστικούς και κηρύγματα χωρίς καμία αναφορά στην ιστορία για να μη κακοκαρδίσουμε του Τούρκους!. Δεν μπορεί να πάει να εκδαπανά την βραδιά, ούτε στο ξενοδοχείο το Hilton, ούτε σε όποιο άλλο. Δεν μπορεί να πηγαίνει εκεί να προσηλυτίζει, να αρπάζει κάτι που ανήκει στους λαϊκούς. Δεν μπορεί ο παπάς να πηγαίνει σε μια συγκέντρωση, να ανεβαίνει και να παίρνει τα ηνία και να λέει, και να λέει και να λέει και να γιορτάζει όχι τον πόλεμο του 40, την ένδοξη αυτή περίοδο, τον αγώνα και τον βασανισμό του έλληνα, ή το 1821, αλλά ότι τάχα... Ή τι δουλειά έχει  να γιορτάζουμε  το 1821 ή το 1940 κάτω στο downtown Manhattan με 250-300 ανθρώπους και να έχουμε έναν παπά επάνω να μιλάει –δεν λέω...λόγιος, σπουδαίος ιερέας, λόγιος, φίλος μου μου από την θεολογική σχολή, ήμουν ο κουρέας του-, να έχει δηλαδή κλέψει την βραδιά; Και να μιλάνε για τι; Όχι φυσικά για τον Καραϊσκάκη, τον Κολοκοτρώνη, την Μπουμπουλίνα, τον Κανάρη, τον Διάκο... Επιτρέπεται;
-Ακούγεστε θυμωμένος…
-…δεν είμαι θυμωμένος. Απλώς είμαι κουρδισμένος.
-Άκουσα με ιδιαίτερη προσοχή αυτά που είπατε, κυρίως στο τέλος. Είπατε 2-3 φορές ότι η εκκλησία πρέπει να αφήσει αυτό το παιδί να μεγαλώσει...
-Να σταθεί στα πόδια του...
-Αυτό σημαίνει πως η ομογένεια θα πρέπει να έχει ηγέτη δικό της, πολιτικό άνδρα; Ή πολιτικό οργανισμό;
-Εννοείται! Αυτό συμβαίνει με κάθε άλλη εθνική οντότητα εδώ και σε ολόκληρη την υφήλιο. Οι λαϊκοί πρέπει να κοιτάξουν τα λαϊκά. Και οι χριστιανοί θα πρέπει να κοιτάξουν την χριστιανική τους ατζέντα. Σωστά πράττουν, καλώς πράττουν αλλά δεν μπορούν να λένε «δώστε μας ένα εκατομμύριο και θα δώσουμε και στους έλληνες». Αυτό δεν συμβαίνει. Δεν προωθούν σε κάποια επιστήμη, δεν δίνουν στα πανεπιστήμια για έδρα ελληνικής αρχαιολογίας. Δίνουν στα πανεπιστήμια για Βυζαντινής αρχαιολογίας.
Mike_Halkias_3Δόθηκαν χρήματα για να γίνει έδρα αρχιεπισκόπου Δημητρίου στο Fordham
Κύριε Χαλκιά, με συνεπήρε πολύ ο λόγος σας, γι’ αυτό και προσπάθησα να σας διακόψω όσο λιγότερο γίνεται. Εσείς πώς βλέπετε το μέλλον της ελληνικής κοινότητας στην Αμερική;
-Οι έλληνες θα επιστημονικά θα οργιάσουν, το ίδιο και επαγγελματικά αλλά με περιορισμένη ελληνική ταυτότητα. Όπως και οι έλληνες στην Ελλάδα έχουν πρόβλημα με την ταυτότητά τους και φοβούνται να πούνε ότι είναι έλληνες, διότι –λένε- είναι ρατσιστικό. Από πού και ως πού είναι ρατσιστικό; Είσαι έλληνας και πρέπει να είσαι περήφανος που είσαι έλληνας. Όπως είναι περήφανος και ο εβραίος. Αν επισκεφθεί κάποιος τα εβραϊκά sites, είναι εύκολο να δει  πώς οι εβραίοι αντιμετωπίζουν την σημερινή πραγματικότητα. Είναι σε εμπόλεμη κατάσταση. Ενώ δεν έχουν πόλεμο, τους βλέπεις με τις σημαίες τους κτλ. Από πού και ως πού οι ισραηλίτες  επέδειξαν ηρωισμό σε πολέμους και σε αγώνες; Ποτέ! Αντίθετα, εμείς οι έλληνες είμαστε από την γέννα μας, από την σκούφια μας, από το DNA είμαστε άνθρωποι που ξέρουν από μάχες, από αγώνες, από θυσίες για την ελευθερία. Είμαστε άνθρωποι της ελευθερίας. Είμαστε άνθρωποι που παλεύουμε για το ορθό, το σωστό και θυσιαστήκαμε ξανά και ξανά γι’ αυτό. Να μην πούμε, λοιπόν, σήμερα ότι είμαστε έλληνες, διότι το θέλει ο κ. Χρυσοχοϊδης; Εκείνος κάθε μέρα μπορεί να ντροπιάζει τον έλληνα, να λέει στον αστυνομικό να μην έχει την σημαία στην επωμίδα του. Γύρισα από την Κίνα και είδα  τους κινέζους, να έχεουν τέτοιο ανάστημα, που μπορεί να είναι 5 πόδια ο καθένας , νιώθουν όμως σαν να είναι 10. Και στέκονται δίπλα στην σημαία και είναι περήφανοι για την εθνικότητά τους. Ή πηγαίνω στην καραϊβική, στην Αρούμπα και βλέπω τονυς ανθρώπους εκεί να καμαρώνουν και να είναι περήφανοι για την εθνικότητά τους.  Είναι δυνατόν, λοιπόν, να μην μπορεί ο έλληνας να πει ότι είναι έλληνας, διότι θα προσβληθεί κάποιος άλλος που είναι μαύρος, κόκκινος, κίτρινος; Αυτά είναι σαχλαμάρες. Αυτά είναι αηδίες. Οι έλληνες πρέπει να αντισταθούν! Πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτήν την κατάσταση και πρέπει εμείς εδώ οι έλληνες της Αμερικής να λάβουμε μια θέση, μια οργανωμένη στάση  και να πούμε στον κ. Χρυσοχοϊδη και στην κ. Δραγώνα να σταματήσει να μας λέει ότι κατά λάθος έγιναν  όσα έγιναν (σ.σ. για τους διωγμούς του 22 στη Σμύρνη και για άλλα ιστορικά γεγονότα) και ότι είμαστε έλληνες. Μας είπαν τον 18ο αιώνα ότι είμαστε έλληνες και το πιστέψαμε. Και βέβαια είμαστε έλληνες και το αποδείξαμε. Αφού κάναμε τόσους πολέμους, τόσες μάχες, μάθαμε να κερδίζουμε. Και κερδίσαμε το 1821. Ας μας απαντήσει τότε, γιατί ο  πλούσιος εκείνος κρητικός, ο λεβέντης με τα βαπόρια του, που πήγαινε στον Εύξεινο Πόντο πάνω κάτω, να τον βάλουν κάτω οι τούρκοι να του βγάλουν την πέτσα; Γιατί; Για το χριστιανισμό το έκαναν ή γιατί ήταν μουσουλμάνος; Γιατί ήταν έλληνας πατριώτης. Και του έβγαλαν την πέτσα, ίντσα με ίντσα, πόντο με πόντο και δέχτηκε το θάνατο. Αυτός που δεν είχε ανάγκη από κανέναν. Είχε τόσα πολλά χρήματα αυτός ο κρητικός ο λεβέντης. Λοιπόν, είμαστε έλληνες από το DNA μας. Και μάλιστα πολλοί από εμάς είμαστε από την Ιωνία.
Είμαστε έλληνες και ήμασταν έλληνες και δεν μπορεί μια κυρία Δραγώνα να λέει το μακρύ της και το κοντό της. Η αγράμματη, η αστοιχείωτη, η ασυναίσθητη. Πώς είναι δυνατόν να υποτιμά έτσι τον Έλληνα;  Ποιος είσαι εσύ ρε κύριε πολιτικέ; Πού κρύβεσαι εσύ; Αφού τα θέματα είναι πολύ συγκεκριμένα.  Πρέπει λοιπόν, καθένας να αντισταθεί σε αυτή την κατάσταση της Ελλάδας και να σταθεί ηρωικά.
Αν θα πάνε 7.000 στρατός στην Ελλάδα(σ.σ αναφέρεται στην ετοιμό πόλεμη ευρωπαϊκή ταχεία δύναμη παρέμβασης σε περιπτώσεις ευρείας κοινωνικής αναταραχής σε κάποια χώρα της Ε.Ε.) , θα δείτε τι θα συμβεί. Θα ξυπνήσουν οι έλληνες. Όταν θα έρθουν εναντίον τους, τότε θα ξυπνήσουν οι έλληνες. Και αυτοί θα δουν πόσο «στριμμένοι» είναι οι έλληνες και πόσο ηρωικό φρόνημα έχουν. Και θα πάρουν  το μάθημά τους. Θυμηθείτε στην Αργεντινή τι έγινε. Έτσι θα κάνουν και οι έλληνες που είναι πραγματικά ηρωικοί. Θα βγουν έξω και θα δούνε πού θα πάνε οι 7.000 μάγκες. Όπου πήγαν οι Γερμανοί, όπου πήγαν οι Ιταλοί και όπου πήγαν οι ρώσοι στο Αφγανιστάν. Πώς μπορείς να πηγαίνεις στο Αφγανιστάν και να κάνεις ό,τι θέλεις, ρε Ρώσε; Πολεμούν οι άνθρωποι μέχρι την τελευταία ρανίδα από το αίμα τους, όταν το θέμα είναι πατριωτικό. Και οι 7000 αυτοί θα αντιμετωπιστούν από 7 εκατομμύρια έλληνες λεβέντες που θα τους βγάλουν τα μάτια. Είμαι θυμωμένος;
Είστε οργισμένος δίκαια και μιλάτε με απόλυτη ειλικρίνεια. Ακούγοντάς σας και εμείς και όλοι οι υπόλοιποι και διαβάζοντας σας από το διαδίκτυο  είμαι βέβαιος αισθάνονται ότι τους εκφράζετε. Ο ελληνισμός εδώ στην Αμερική είναι μια μεγάλη δύναμη. Πώς μπορεί να έχει μια ουσιαστική παρέμβαση; Και πριν μου πείτε αυτό, καταλαβαίνω την άποψή σας για το οργανωμένο λόμπι το δικό μας. Θέλω όμως να μου το περιγράψετε. Έχουμε οργανωμένο λόμπι;
Όχι. Οι Τούρκοι όμως έχουν οργανωμένο λόμπι. Ξοδεύουν τόσα πολλά χρήματα. Βλέπω το foreign affairs και συνέχεια υπάρχει η διαφήμιση της τουρκικής αεροπορικής εταιρίας και άλλων εταριών της Τουρκίας, και το περιοδικό αυτό είναι το κατ’ εξοχήν όργανο ενός εκ των τριών οργανισμών που κοντρολάρουν εδώ τα παγκόσμια γεγονότα. Όχι, οι έλληνες δεν κάνουμε αυτό που πρέπει να κάνουμε για να προωθήσουμε τα συμφέροντά μας γιατί δεν είμαστε οργανωμένοι. Καθόλου οργανωμένοι, θα έλεγα. Ένας λεβέντης Χιώτης, Καρδαμιλλήτης, ο Λιβανός, ο οποίος ήταν πάμπλουτος και είχε πολλή αγάπη, αν και γεννημένος εδώ στην Αμερική, μάζεψε τα παιδάκια στην Χιακή, στην Αστόρια και τα σπούδασε και τους έμαθε πώς να ενεργούν πολιτικά, πώς να ενδιαφέρονται για την πολιτική ζωή και τους βλέπεις τώρα –μπορεί να πέθανε,αλλά άφησε πίσω του ολόκληρη στρατιά από Χιωτάκια, από λεβέντες άνδρες τώρα-, να  ενδιαφέρονται για τα κοινά, για τα πολιτικά θέματα, τα αμερικάνικα και αυτά που έχουν να κάνουν με την ελληνική πραγματικότητα της Ελλάδας-. Και αυτό είναι ένα ωραιότατο παράδειγμα ορθροφροσύνης και ανδρισμού ενός έλληνα πλούσιου, του Λιβανού, ο οποίος αγωνίστηκε για τα ελληνικά  θέματα στην Washington DC. Δεν πήγαινε μόνο εκεί, αλλά τους έδινε και λεφτά.  Ήταν ένας άνθρωπος ισχυρός, αλλά, όπως συμαβίνει πάντα, έκανε μόνος του αυτή την προσπάθεια. Αλλά από άποψη οργάνωσης, δεν είμαστε οργανωμένοι. Διότι οι έλληνες από την Ελλάδα, οι πολιτικοί μας δεν επεδίωξαν  να υπάρχει μια συγκροτημένη ομάδα ατόμων. Μπορώ να τους δώσω ένα σωρό εφημερίδες να δουν πώς ενεργούν οι φίλοι μας οι εβραίοι. Οι εβραίοι είναι φίλοι μας, δεν είναι εχθροί μας. Μας δείχνουν το τρόπο ενεργείας, ανδρισμού, λεβεντιάς. Διαβάζεις στις εφημερίδες πώς λειτουργούν και λες «τι εθνικότητα είναι αυτή! Τι ανδρισμός, τι αίμα ρέει μέσα στις φλέβες τους!». Αν και έχουν λάθος σε πολλά θέματα, πηγαίνουν και προωθούν τυφλά τα συμφέροντά της πατρίδας τους, πολλές φορές σε βάρος άλλων. Αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Εμείς οι έλληνες δεν ξέρουμε. Είμαστε κουφοί. Το αίμα μας έχει πάθει κάτι. Μίλησα σήμερα με κάποιον και μου λέει «κάτι έχει πάθει ο έλληνας στην Ελλάδα. Έχει πάθει μια ύφεση». «ναι» του λέω «είναι καλοκαίρι. Οι άνθρωποι είναι χαζοί να κάνουν την φασαρία το καλοκαίρι;». Μου φαίνεται ότι οι έλληνες έχουν αγανακτήσει. Βαρέθηκαν να τρέχουν, να φωνασκούν.
Αλλά είμαι σίγουρος. Αν αυτοί οι 7000 που λέγαμε πριν, μπουν στην Ελλάδα, εκεί και να δούμε τι θα γίνει. Θα τους φάνε έναν-έναν μέρα και νύχτα. Όχι στα κορφοβούνια, αλλά μέσα στην πόλη.
 
-Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας κύριε Χαλκιά και για αυτή την ομολογουμένως ξεχωριστή συζήτηση  αφύπνισης και προβληματισμού που είχαμε
Εγώ σας ευχαριστώ που ήρθατε. Είναι αξιόλογο και ενδιαφέρον το ότι ενδιαφερθήκατε να έρθετε εδώ στο Brooklyn που είμαστε αρκετοί Έλληνες. Το να ενδιαφερθείτε να έρθετε εδώ να μας δείτε, είναι ευχάριστο. Έπρεπε τα διάφορα εδώ Μέσα Επικοινωνίας τα ελληνικά να το κάνουν αυτό τακτικά. Με όλους τους Έλληνες. Όχι για μένα συγκεκριμένα. Για όλους του Έλληνες, διότι κάθε έλληνας έχει την ιστορία του και ευτυχώς έχει μια ιστορία επιτυχίας μετά από έναν μεγάλο αγώνα. Και πρέπει λοιπόν οι Έλληνες, τα παιδιά μας να ξέρουν πώς ο κ. Τάδε από τίποτε πρόκοψαν και πώς σπούδασαν και πώς πέτυχαν ό,τι πέτυχαν. Αυτό είναι μια υποχρέωση των Μέσων επικοινωνίας των ελληνικών και είναι ευχάριστο πως εσείς ακολουθείτε αυτή τη γραμμή βλέπω και είναι χαρά μου που ήρθατε να μας δείτε.

 ΑΚΟΥΣΤΕ lIVE ΕΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ  ΗΧΗΤΙΚΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΧΑΛΚΙΑ

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Σύνδεση